Investițiile în infrastructura Moldovei nu se limitează doar la reabilitarea drumurilor sau reconstruirea podurilor, ci reprezintă un pas esențial în crearea unor conexiuni autentice – între regiuni, între oameni și între Moldova și Europa. Astăzi, printr-o acțiune strategică susținută, transformăm podurile noastre din simple structuri inginerești în simboluri ale dezvoltării, mobilității și integrării într-un spațiu european modern. În perioada 2023–2025, am înregistrat progrese semnificative în modernizarea infrastructurii podurilor din întreaga țară, conform declarațiilor vicepremierului Vladimir Bolea, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR), citate de MOLDPRES.
„Podurile importante de pe drumuri naționale precum M1, M3, M5, R3 sau R12 au fost deja puse în funcțiune sau sunt în proces de reconstrucție. De la Leușeni, la granița cu România, până la frontiera cu Ucraina, aceste lucrări contribuie la sporirea conectivității economice și a siguranței rutiere pe întreg teritoriul țării. Fiecare investiție aduce beneficii concrete pentru cetățeni și economie: acces mai rapid și mai sigur pentru transportul de mărfuri și persoane, atragerea de investiții regionale, întărirea legăturilor transfrontaliere și crearea de locuri de muncă în construcții și industrii conexe”, a declarat vicepremierul.
Potrivit oficialului, podurile de la Sculeni, Pelinia, Bulboaca, Basarabeasca, Chișinău, Bălți, Giurgiulești sau Cimișlia reprezintă dovada clară că Moldova se mișcă înainte, spre Vest, cu demnitate și viziune.
„Desigur, în timp ce noi construim și conectăm, există și voci care aleg să saboteze și să blocheze. A fost depusă o moțiune de cenzură împotriva mea din partea celor care, în trecut, au transformat infrastructura țării într-un teren al intereselor proprii, trucurilor și ilegalităților. Este important ca cetățenii să-și amintească cine au fost aceștia, cei care au avut decenii la dispoziție și au lăsat în urmă drumuri deteriorate și poduri uitate. Noi am ales un alt drum – drumul transparenței, al profesionalismului și al faptelor. Și nu ne vom opri. Vom continua acest efort împreună cu partenerii noștri internaționali pentru a asigura o rețea rutieră sigură, eficientă și durabilă. Moldova are nevoie de drumuri și poduri care unesc, nu care separă”, a încheiat vicepremierul Vladimir Bolea, șeful MIDR.
Sursa foto: Moldpres